Friday 18 December 2009

kerja baru

sangat takde mood nak update blog skrg..erm. maaf ye readers..mgkin ade yg tggu update dari aku *kalo ade la..* skrg baru start keje baru acctually..admin clerk/junior draughtswoman kat kelana jaya..hurm..agak jauh sbnrnye..lrt gombak ke taman bahagia..kalo sape2 yg tak tau tu meh aku bgtau, lrt putra ade dua penghujung..kelana jaya dan gombak..tak pon kalo nak tengok jugak rail map korg click sini. bebalik pade cerite aku tadi, aku naik trail dari gombak ke kelana jaya. tapi aku turun 2nd last terminal which i consider as last terminal la jugak sebab da dekat je. 45 min travelling dalam train, belum kire mase travel by bus lagik. dari rumah ke terminal gombak about 15~20 min. tggu train between 5~10 min. sampai terminal taman bahagia ambik bas ke glomac (office) dalam 20~30 min. but since i started last week tak pernah lagi naik bas ke office. sebab? aku takot lambat. jadi aku ambik teksi. bas tak selalu ade time aku sampai taman bahagia. *tah korg paham ke tak ape aku cerita nih. xpe. itu dikire membebel sorg2* balik pon same lah kan..aku keluar rumah setakat ni 6.45 a.m dan sampai taman bahagia 8.15 a.m, aku masok keje 8.30 a.m jadik aku rase macam tak sempat nak reach, sbb tu amik teksi. dekat je acctually tapi biase la kan..bas suke karipap pusing..sbb tu kalo naik bas pusing2..agak2 korg tengah buat ape time tu kan..

aku keluar rumah 6.45 a.m, sampai rumah mostly 9 a.m. kalo aku bernasib baik dapat bas awal mase balik tu awal la aku sampai rumah, around 8.30 p.m laa..hurm..tu tak cerite psal keje, keadaan office dan insan2 yg berada di office tuh..takat ni ok la..tak mati lagi buat keje tu masih ok la tu kan. ape pon aku kene la keje jugak kan..nak duit. bak kate org tu, keje ni aku yg pilih, die tak paksa, so jgn banyk komen la..buat je. ye. aku yg pilih..chosen by me. correct. u are so correct.

p/s : bnyk sbnrnye yg aku nak cerite. bnyk sgt topik. nanti aku cerite lagik k sume. wish me all the best. thx.

2 comments:

  1. huda keje kat dataran glomac tue ke...kite dh dekat dah nie...hehehe..mana lah th dpt jumpe nti kan...

    ReplyDelete
  2. Zura:
    laa..yeke..sy keje kat business center tu..tp dataran ngan business center pon da tak jauh gak kn..
    ntah2 selalu selisih..hihi..=P

    ReplyDelete