Tuesday 22 December 2009

train vs bus [lelaki suke ambik kesempatan]

tadi dalam lrt mase nak balik keje. ade indon mane tah. duduk sebelah aku. mule2 die duduk tu aku da tak selesa sbb rapat sangat. aku jarakkan sikit supaya tak bersentuhan. ehhh makin rapat plak. 1st time, aku perhatikan lagi..mane la tau kot2 sbb lrt tu break ke die terdorong kearah aku kan. aku jauhkan lagi kedudukan aku dari die. aku tengok kaki die makin rapat jugak. aku malas nak kecoh2 dalam lrt tu, aku silangkan kaki supaya peha aku dengan die tak bersentuh dan korg pon bole agak jauh mane jarak antara passenger sebelah menyebelah kalo kite silangkan kaki. tapi mamat indon yg tak sedar diri tu lebarkan kangkang die, nak rapatkan peha die dengan aku jugak. mmg shial. dah la menumpang je kat mesia ni. bole plak nak take advantage. aku pandang die buat bodo jek. hati da panas gile. sampai kat kg baru aku cpt2 bangun nak keluar dari train. mamat tu pon tergesa2 nak bangun jugak. chibai betul. aku tengok die nak keluar, aku tak jadi la keluar. aku diri jela sampai terminal putra. tapi tak kisah, asalkan tak kena dengan org macam tu.

sebelum ni aku penah kena macam ni kat dalam bas. dari tanah merah ke kl. bayangkan jela..duduk dengan mamat kelantan yg suke ambik kesempatan. macam tadi tu jugak lah. kebetulan plak aku duduk sebelah tingkap, bahagian dalam. eh tak, sebenarnye aku bukan duduk sebelah tingkap tapi sbb sejuk *mase tu aircond die takde cover* mamat tu offer aku duduk dalam. aku igtkan baik lah. rupe2nye baik ada makna! cis. kalo hensem takpe la jugak. *bahaha =P* mase die turun makan aku ambik plastik dalam beg, aku sumbat kat aircond tu. pastu aku duduk kat tempat aku balik. mase aku nak turun bas, mamat tu mintak maaf dengan aku. heh. kalo die tak salah buat ape nak mintak maaf kan. sah2 la mmg ko nak ambik kesempatan. laki2 skrg ni takle caye sangat. baik sbb nak ambik kesempatan je. tapi bukan sume. aku tau ade antara korg2 yg kat luar tu marah aku cakap laki cetu. tapi ape bole buat. korg yg menunjukkan ketidakmatangan dan kegersangan korg. patotnye laki2 yg bimbing ppuan. renung2kan dan selamat beramal~

p/s : ini bukan cobaan, ini betul2 kejadian ok.

3 comments:

  1. btol2..
    de je cubaan dorg kalo nk rapat2 ngn pmpn kat sebelah..eee kdg tu rse nk bg penyepak je

    ReplyDelete
  2. kurang ajar betul lelaki cm tue...sbb tue nk naik bas ke teksi ke lrt ke...dh xberani sgt klau sensorng...

    ReplyDelete
  3. issssh...lelaki cmnie la yg merosak kn nme lelaki budiman...cisssssss

    ReplyDelete