Saturday 10 April 2010

terminal putra to taman bahagia vise versa

baru je sampai rumah..harini maklong ambik kat lrt damai. selalu aku balik sendiri, turun terminal putra petu ambik bas sampai rumah. harini bernasib baik, keluar je dari ofis jalan ke bustop terus dapat bas ke lrt taman bahagia. bahagialah hendaknye hati aku nih sebab cepat sampai. dalam train aku ralit bace buku novel Norhayati Berahim - Ranting Cinta Si Plato. aku tak tau sape Plato tapi aku dapat agak Plato satu nama yg gah. kalo tak, takkan disebut2. ok stop pasal Plato. pagi tadi dalam train ade 1 family mat saleh mane tah, tapi aku suke tangok diorg. a husband & wife with their 3 little kids. 2 boys & a girl. aku agak umur diorg bawah 6 tahun. 1st lelaki, 2nd girl & last baby lagik duk dalam pangku mak die. budak laki tu banyak gile tanye pasal ape yg die nampak dalam train. pasal pic toys story yg pakai speck yg ade 3 cermin bcuz ade 3 eyes sebab itu cerita 3D..huhu sabar sungguh ayah die jawab ape yg ditanye. seronok dengar diorg bercakap *british slang* girl tu plak sangat cute pakai backpack cumel..mmg nampak cute sangat dengan pelat english die. last aku nampak die turun taman bahagia sama dengan aku tapi aku da jalan dulu sebab da lambat masuk ofis tadi.

bebalik pasal tadi, aku turun lrt damai. tunggu maklong ambik, dua stesen sebelum damai aku da msg maklong. lepak kat waiting area kat bawah. tibe2 ade sorg budak kecik, perempuan lari2 anak depan aku. atok die ikot kat belakang. satu kedai tu die pusing jalan2. hehe comel. rambut curly, jalan terkedek2. lepas tu die masuk kedai balik. tak lame lepas tu die keluar balik jalan terkedek2, atok die da dok panggil2 da tu. lepas tu aku pandang, atok die guna aku nak takot2kan die. "kakak tu marah tu.." aku senyum je. bile die tengok aku, aku lambai tangan panggil die. die datang terkedek2, tak takot org budak nih. aku hulur jacker yg aku beli kat kiosk lrt taman bahagia tadi. die ambik satu. mgkin rase seronok, lari terkedek2 dapatkan atok die balik. aku teruskan baca novel. sekali lagi aku dengar suara atok die panggil die. aku dongak, nampak die lari datang dekat aku. da bole agak yg die nak jacker lagi. aku hulur tin jacker, die ambik..whoaaa aku ternganga jap. bnyak tuh die ambik. haha. tapi aku tak kisah pon, just terkejut sebab die ambik banyak macam tu. mgkin die suke. aku da senyum sorg2 da. lepas ambik tros die pusing, lari pegi kat atok die. siap hulur kat atok die suh ambik sikit. atok die pandang aku, senyum angkat tangan. die ade cakap sumtin tp aku tak dengar. aku assume die cakap terima kasih. aku just angguk kepala senyum. tak lame lepas tu aku nampak ade org jenguk2 kepale kat pintu kedai. mgkin ayah budak tu, aku tengok atok die tunjuk2 aku. hehe. agaknye die cerita budak kecik tu ambik jacker aku. aku senyum je, sambung bace novel lagik. tak lame sebelum maklong sampai, atok die hulur ice lemon tea kat aku. mgkin nak ganti jacker aku yg cucu die ambik tadi. org melayu mmg penuh budi bahase.mase tu jugak aku terpikir, betul org cakap..kalo kite sedekah rezeki kite akan bertambah. aku bagi jacker dapat ice lemon tea setin.

No comments:

Post a Comment