Wednesday 6 April 2011

sepah Vs madu

pernah dihakimi tanpa usul periksa?aku rasa ramai kot. mungkin dengan cara yang sakit atau secara tak sengaja, atau dengan cara yang paling sopan.

habis madu sepah dibuang, habis manis hampas dibuang..memang kita tak boleh nak puaskan hati semua orang, tapi jangan la sampai orang lain jadi mangsa keadaan tanpa ada usul periksa..itu lebih tidak memuaskan hati..kan? betul tak?bila susah ditagih, dah senang dibuang macam tisu jamban..takda ada apa2 kata, takda sebarang notis, keputusan dibuat hanya berdasarkan sebelah pihak..adil ka macam tu?


kadang2 kita rasa apa yg kita buat tu betul, kadang2 apa yg kita buat tu memang betul tapi kita rasa takut dan bersalah nak buat..rasanya takda susah mana pun nak cakap atau bgtau pada org yg kita anggap kawan selain dari bgtau dia "kau lebih tau" damn..ingat boleh baca fikiran org ke?baik tak payah cakap kalau macam tu..

sekurang2nya ingat la jasa baik dia bila nk buat macam tu, bak kata Amyzing Lorosiji @ teratai..
"when you want to be honored by others, you learn to honor them first"

Allah tu maha adil, kesalahan yg diada2kan lama2 tentu org akan tau jugak. masa tu terserah pada semua nak judge macam mana pulak kan..

p/s : what goes around comes around babe~~ *perasan tak bahasa aku sekarg agak formal? =D*

1 comment: