Tuesday 31 January 2012

Bace je lah~

aku rasa harini hari Weng aku la kot. semalam tak nyenyak tidur sebab jiran-jiran aku yang baik hattuiih~ tu main mercun time midnight. aku baruuuuu je nak masuk zon nyenyak, tiba2 KEPAPOW! POW! POW! PAPOW! PAPAPOW! 20 minit la macam tu..lepaih tu senyap. aku pun sambung tidoq la kan. KEPAPOW! lagi sekali~~ berlarutan selama sejam jugak la. TRIMAS jiran aku yang hump! aku pun bangun on lampu bilik, sambung baca novel..tah pukul berapa tertidur tak tau lah..

lepas tu pagi ni bangun lambat ler, tapi ok lagi la..dok siap2 tu tiba2 tengah dok lilit2 tudung boleh pulak terasa geli2 kat kaki, aku ingatkan rubber band ke, rambut yang terkumpui2 tu ke..aku pun anjak kebelakang sikit. disebabkan aku pakai baju kurung, idok le aku nampak pebende..aku anjak kebalakang lagi. balakang eh? haha. ok sambung, aku ternampak lipan. memang la tak sepanjang satu jengkal tapi cukup la buat aku kaget. buatnye lipan tu ngap kaki aku tadi. sia2 je aku kena gigit lipan. berpeluh2 kejap. tapi tak sempat bunuh. balik karang.

cerita lain pulak. tadi pergi bank. Maybank. ada dengar2 atau baca tentang SARA 1 malaysia tak? aku pergi bank sebab tu la pun. ni adalah skim pinjaman untuk pelabur2 *ASB* yang takde duit nak simpan dan di beranakkan. modal boleh dipinjam dari bank2 terlibat iaitu Maybank, RHB, CIMB dan BSN mulai 30 Januari 2012. aku rasa orang2 bank ni pun tak jelas pebende sebenarnya SARA 1 Malaysia ni. sebab kawan aku pergi RHB, bank officer cakap hanya untuk orang yang dah kahwin jek. tapi tadi aku tengok takde pulak dia mention untuk orang yang dah kahwin je. Maybank pun mula2 tadi cakap serupa tu jugak tapi bila dia tanya pegawai atasan diorg cakap boleh. hah. tak ke betul tu?satu lagi, cop pengesahan setahu aku employer pun boleh. tapi diorg cakap kena ada cop penghulu/adun pulak. tak kisah lah, aku isi je form, kang lepas tu hantar je.

kalau nak tau lebih lanjut boleh baca sini atau sinun

p/s : insyaAllah niat yang baik akan di permudahkan. Amin.

2 comments:

  1. Zura:
    itu la kan..
    adela jgk diorg terangkan..
    tp tak betul2 jelas..
    lepas tu tadi baru perasan..
    ade form lain2 pun kena isi jugak..
    haishh..kene g cek hotline kot..

    ReplyDelete