Monday 6 July 2009

ingat aku heran sangat ke? pegi mamp!

eee...bodo tul la..tadi kat ofis ade phone ringing. tah sape puyne phone tah dok ringing tak benti2..petu tibe2 ade org call aku. *pelik kejap sebab slalunye takde orang carik aku, yela aku bukan org penting pun kan* aku pun pick up la. rupe2nye org Document Controller (DCC) call. die tanye aku busy ke tak. then aku jawab la ok je. petu die tanye receptionist kitorg takde ke harini. then aku pegi la check. she's on call. so aku bagi tau la kat mamat tu. minah tu tengah on call. die cakap die call banyak kali tapi takde org agkat. aku pun cakap la. ade tapi die tengah on call. then story2 kejap la pasal topik pagi tadi, da abis aku letak la phone. aku pegi depan, tanye kat receptionist tu..

"minah, u pegi mane tadi?" dengan sopan tau aku tanye. korg tau die jawab ape?
"eh, i pegi mana u nak tau kenapa? i buat i punya kerja la. tadi siapa carik i, u cakap sajalah i tengah on call." buat pengetahuan korg receptionist kitorg tu philippine..duk sini da lame. da penah kawen dengan org sini da pun. tapi baru cerai kali ke-4 *ha amik ko aku story* punye la aku hangin. aku tanye die je mane die pegi. die punye jawab macam la aku nak sangat amik tau pasal die. *geram nih*
"minah, i tanye u je. i ade marah u ke? i tanye u ni sebab tadi mamat tu call u. tadi u takde, die call banyak kali sebab die nak tanye bos da masuk ke belum. yang u nak marah i kenape?" aku bagi la balik kat die. hangin gile aku.
"tadi i keluar, u cakap sajalah i takda. kalau mau repot cakap sama HR manager lah." mak ai. ade aku kisah? aku bukan kisah pun kau pegi mane.
"minah, mamat tu bukan call u da lame. baru je tadi. dats why la i pegi tengok tempat u tadi." aku lagi tambah bengang gile dengan minah nih..
"yalah, u cakap sajalah i on call sudalah. i pergi mana u tak payah tau lah. u pergi mana pun i tak ambik tau, lagi tolong cover untuk u" wtf! kepale lutot ko lah. takde maknenye aku suh ko cover. kwanghaja minah nih.
"minah. cuba u diam kejap. denga i nak cakap ape." petu die diam. paham bahase jugak rupenye.
"i tanye u je kan? i cuma bagi tau u je kan? sebab mamat tu call tadi takde org agkat, lame tau. i ade marah u ke?" aku da hangin satu badan. kalo tak kat ofis mau je aku tengking die.

pastu ape yang belaku aku tak brape ingat. tapi yang pasti aku bengang gile kat die. aku kua pegi tandas pun tak pandang muke die. huh. da la pagi2 macam cikgu disiplin. kejap2 round tengok sape da masuk, sape belum sampai. ingat ni skola ke. sengal punye minah.
ingat aku heran ke? pegi mamp.

2 comments:

  1. org cam2 ptt tampo jer smpi muke tersembam ke bumi.. biar dy sedar dri.. ni x asik dongak ke langit jer..

    ReplyDelete