Monday 13 December 2010

excidently menabrak bontot honda city

ye. aku janji..aku tau, ni nak cite la niha. haritu, ade la dalam dua minggu lepas. aku langgar bontot kete honda city. bukan diri atau batang tubuh aku la, kete myvi mak akuu..erm. aku mase tu baru baik demam, ecely tak baik betul lagi. mamai, tu yang jadi hentam bontot kete org. yela aku paham la sape tak marah kalo kete kene langgar, nak2 lagi kete baru plak kan. W.S.Y 8.8.9. baru kan. tapi tak payah la pangai pon macam cibai. aku bukan nak kutuk cha ya nun alip tu, tapi die macam bangang jek. die nak aku baya rm1000 mule2 tu. aku cakap, baya dulu. nanti aku bank in. die da ambik no hp aku, siap mintak no ic aku tau. aku bagi, cakap mulot je. tapi die siap mintak tengok ic aku, yg aku pon bengong time tu. aku bagi die tengok. die siap ambik gamba kete aku lagi, glemer kejap.

aku da nangis da lepas tu. rm1000 mane aku nak carik time tu dengan tak gaji lagi. tau2 pukul 11.30 cha ya nun alip tu call aku bgtau yang die nak aku bank in rm1070 before 12p.m. mane aku ade. aku da call org2 yang aku pecaye, diorg cakap buat je repot. so aku bgtau kat cha ya nun alip tu sile buat repot bcoz aku memang tak bole nak baya. aku mintak nombor plate kete die sebab aku ter-delete. tapi die tak bagi2 pon.

aku call ehem2. then die bgtau jalan ke IPD petaling jaya. aku tak tau la kenape mase tu emosi sangat. nangis gile2. mungkin pasal rm1000 tu kot. dan mungkin pasal pikir macam mane nak bgtau mak ayah aku. lame aku kat depan balai kelana jaya tu, nangis tak hingat. sebab aku mule2 buat repot kat situ tapi diorg cakap kena buat kat PJ. nasib baik ade ehem2 tolong tenangkan aku, die bgtau jalan.

aku sampai IPD petaling jaya, lame. tapi cha ya nun alip tu tak bagi2 lagi info kat aku. penat aku tunggu. da la aku demam time tu. geram gile. aku call die lagi skali, die cakap kejap. tak lame tu aku nampak kete die masuk kawasan IPD tu. aku ingatkan die nak samai sebab tu die cakap kejap. tapi korg tau ape? die masuk lepas tu dok cepat2 nak buat repot. vavi. aku nampak die kata dalam. da aku memang kat dalam tu sure la aku nampak die. aku call lagi, aku cakap nak info tu. die cakap ok2 then letak fon. pastu aku nampak die sambung balik buat repot tu. fcuk. aku bangun jalan g kat tempat die, aku cakap aku nak no kete die. petu die cakap aku kena isi borang dulu. aku lagi dulu sampai dari die. sengal. aku cakap aku da siap buat sume tu. pastu baru die bagi. tah hape2 tah.

sham datang lepas tu. ingat nak suruh die hanta balik. tapi kete die sape plak nak bawak balik kan. tula. konon tak nak mintak tolong. last2 skali call jugak. tepakse la aku sendiri bawak kete balik jugak. bawak 40km/j weh. da terhuyung hayang da kete tu, brape kali kena honk. sham banyak kali msg aku tanye katne, cakap drive elok2, fokus. yela, aku tak larat gile time tu. tapi akhirnye sampai rumah jugak la.



body kiri yang sememang da cedera, tambah lagi parah.


pandangan tepi kiri


patah sikit la.


no plat terkeluar sikit.


kecederaan dibahagian tepi kanan.


bonet depan yang kemek hentam bontot honda tu.

p/s : cha ya nun alip tu call aku haritu mintak no hp polis yang ambik repot kitorg, cakap dengan aku baik2 lembut2 la konon. jangan harap aku nak bagi. carik la sendiri.

2 comments:

  1. ALIAA MIZAN:
    eh mizan tu name u ke?
    nama my dad mizan jugak..ramizan hehe

    kete tu da buat repot..
    claim insuran aku ler..

    ReplyDelete